NISI MASA'nin organize ettigi Istanbul Express, hayatimin boyle abuk bir zamaninda, ilac gibi onume dusen, enteresan bir proje. 45 katilimci, 3 tren, 20'den fazla sehir ve Avrupa'da 3 hafta.

Tallinn'den baslayip, Istanbul'a uzanacak yolculugumdan, unutmamam gereken notlari buraya alayim dedim...

20 Eylül 2010

Nedir bu Istanbul Express!


Çok bodozlama bir giriş yaptığımı farkettim ve uçağımdan önceki birkaç değerli saatimi bloguma ayırmaya karar verdim :)

Istanbul Express, NISI MASA kısaltmalı, Europeen Young Filmmakers Network isimli, Paris merkezli bir oluşumun düzenlediği dünya tatlısı bir workshop etkinliği. Temel fikir, bir grup sinemacının, 3 hafta boyunca Avrupa'nın çeşitli şehirlerine trenle yolculuk yapıp, buralarda veya trenlerde bir belgesel çekmesi. NISI MASA'nın daha önce de düzenlediği ve sevdiği bir aktivite, trenle dolaşan ve bu sırada geçtiği ülkelerden parçalar kullanan belgeseller üretmek. Bu sefer de, 5 alt başlık altına toplanmış belgeseller.

Neyse, çok uzatmayalım, Twitter'a alışkın bünyeler kelime bolluğunda kendini kaybetmesin ;) Ben de, Fetih'ten ayrıldığımız/atıldığımız ve bu sayede bomboş/beş parasız kaldığım sürede başvurmaya karar vermiştim. Sağolsunlar kabul ettiler beni ve amatör ruhumu...

Bizim tren, Tallinn treni. Yolculuğumuz Tallinn'de başlıyor, sırasıyla Helsinki - Turku - Stockholm - Berlin - Prague - Bucharest şehirlerine uğrayıp İstanbul'a geliyor. Yani önümüzdeki günlerde bu şehirlerden haberler bekleyin efendim. Yani 20 Eylul-10 Ekim tarihlerinde bu şehirlerden birinde olma ihtimaliniz varsa? Görüşebiliriz :D

Durum kısaca böyle, belgesel görüntü yönetmenliği deneyimimi hiç olmazsa 0'dan 1'e çıkarmak için bu fırsatı kaçırmayayım dedim. Bolca harcama yaptım, kameralar, lensler, tripodlar bile aldım. Yüzüm kara çıkmaz, bir güzel çekimler yapar, bir miktar eğlenir, ve hep dediğim gibi sonunda bunu ben yaptım diyebileceğim bir filmle ülkemize dönerim umarım.

Daha fazlasını merak edenler için, birkaç da link:

NISI MASA Ana Sayfa
Istanbul Express Genel Blog
Vefizoo Vimeo Sayfası

Öperim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder